maandag 20 februari 2012

vrijdag 17, zaterdag18
Vrijdag vertrokken we met Monica naar Quito. We hadden geluk en moesten niet met de bus, maar konden met een dokter die Monica kent in de auto naar de hoofdstad. Een werknemer van VVOB Quito haalde ons met de auto op aan de busterminal en bracht ons naar VVOB. Daar kregen we een rondleiding in het gebouw, dronken een kopje koffie en vertrokken dan met een trolley (elektrische bus)naar het oude stadscentrum. Monica nam ons mee naar het presidentiële paleis, waar we een gegidste rondleiding kregen. Interessant. Nadien zochten we een eethuisje want het was al van 6.45u geleden dat we nog iets gegeten hadden (het was ondertussen 15.00. Jammer genoeg was het daarna tijd om terug te keren naar VVOB, want ik moest om 16.00 in de luchthaven zijn. Dezelfde chauffeur van VVOB bracht ons weg. Een stevige knuffel als afscheid scheidde onze wegen: ik huiswaarts, Greet, Glenn en Monica terug naar Otavalo. Bij iedereen liep het nogal moeizaam. Terwijl mijn vliegtuig vertraging had, konden Greet, Glenn en Monica blijkbaar heel moeilijk vervoer terug naar Otavalo vinden.
Na 1 uur vertraging in Quito, raakte ik net op tijd in Bogotá. Daar zaten we net in het vliegtuig toen er computerproblemen waren. 2 uur en 3 kwartier later waren die opgelost en stegen we op richting Madrid, waar ik nog net de vlucht naar Zaventem haalde. Een kwartiertje te laat veilig geland in Brussel, maar jammer genoeg zonder koffer. Gelukkig is die ondertussen ook thuis gearriveerd.
Van Glenn kreeg ik een berichtje dat ook zij weer de nodige hinder ondervonden om op hun bestemming te geraken. Hopelijk kunnen zij genieten van enkele dagen vakantie in de Ecuadoriaanse jungle.

Veel groetjes,
Nicole

1 opmerking: